Cechy idealnego recepcjonisty
Recepcjoniści najczęściej pracują w hotelach, ale, ostatnimi czasy, obsługują również takie obiekty, jak: ośrodki wypoczynkowe, pensjonaty, ośrodki Spa oraz firmy posiadające punkty rejestracyjne. Osoby takie odpowiadają za kontakt z klientem, przyjmują rezerwacje telefoniczne, mailowe. Do obowiązków recepcjonisty zalicza się też udzielanie informacji o rodzaju zakwaterowania, wyżywieniu w obiekcie oraz wszelkich dodatkowych usługach świadczonych na jego terenie. Często ma on za zadanie przekazywać wiadomości gościom, a nawet dbać o uzupełnianie przez służbę pięter (osoby sprzątające) mydeł, ręczników itd. Po przybyciu gości pracownik ten kwateruje ich, przyjmuje opłaty oraz wystawia rachunki i wręcza klucze. A jakie cechy powinien posiadać idealny recepcjonista? Przede wszystkim musi lubić pracę z ludźmi i znajdować uśmiech dla każdego, nawet najbardziej rozdrażnionego, zmęczonego i sfrustrowanego gościa. Ponadto, powinien nie mieć problemów w komunikacji w języku obcym. Ważna jest również dyskrecja tak, aby gość czuł się komfortowo w obiekcie. Nie można też zapomnieć o tym, aby wyglądać schludnie – biała bluzka i czarna spódnica do kolan u kobiet oraz biała koszula i czarne, materiałowe spodnie u mężczyzn to najbardziej pożądany strój przez właścicieli hotelu. Włosy muszą być albo krótkie, albo upięte. W żadnym wypadku nie mogą one przeszkadzać w pracy. Ważną rolę pełnią tutaj nawet takie szczegóły, jak np. czystość paznokci. Niby drobiazg, a decyduje o jakości świadczonych usług.