Co zrobić, kiedy hotel nie spełnia obiecanych standardów?

Wybór hotelu, szczególnie z rodzaju tych zagranicznych, opiera się zazwyczaj wyłącznie o informacje prezentowane w katalogach. Czasami zdarzyć się może, że po dotarciu na miejsce zastaniemy zupełnie inną lokalizację niż ta, którą zdawało nam się, iż zarezerwowaliśmy. Czy wtedy pozostaje nam jedynie pogodzić się z losem i niechętnie zaakceptować nieplanowane zmiany? Otóż nie! Mamy kilka możliwości. Po pierwsze zanim postanowimy wszcząć gwałtowną awanturę i wywrócić świat do góry nogami, powinniśmy udać się do osoby odpowiedzialnej za naszą techniczną opiekę w trakcie wyjazdu. Może się przecież okazać, że pomyłka jest zwykłym nieporozumieniem, powstał jakiś błąd w dokumentacji i po krótkiej rozmowie zostaniemy pokierowani do właściwej lokalizacji. Jeżeli jednak sprawa okazuje się być bardziej skomplikowaną, mamy możliwość złożenia reklamacji. Ową reklamację możemy złożyć natychmiast, w miejscu pobytu u pilota wycieczki lub po powrocie do kraju. Na podstawie umowy zawartej z biurem podróży mamy prawo żądać zmiany zakwaterowania na takie, o standardzie zgodnym z wskazanym w umowie. W przypadku, gdy zmiana lokalizacji nie jest możliwa, istnieje opcja zażądania zwrotu części kosztów pobytu. Prawnie dozwolone jest także natychmiastowe przerwanie wyjazdu i transport na teren miejsca, z którego przylecieliśmy np. naszego ojczystego kraju.