Konkurencja na rynku usług hotelarskich

Zadowolenie gości, zdobycie ich zaufania oraz spowodowanie, że po raz kolejny, również będą chcieli skorzystać z naszej oferty, a nie oferty konkurencji. Takie cele stawia sobie każdy hotel, bez względu na to, jaki jest jego standard, jak dużą ilością pokoi dysponuje, oraz jakie inne atrakcje przygotował dla swoich gości. Nie mniej jednak konkurencja pomiędzy poszczególnymi hotelami jest bardzo duża, a pojawianie się każdego nowego hotelu na rynku, powoduje, że walka o klienta staje się jeszcze bardziej zacięta. I nie ma tu znaczenia czy hotel działa w miejscowościach bardzo chętnie odwiedzanych przez turystów, w dużych miastach, czy też w małych miejscowościach. Za każdym razem, ważne jest to, aby przygotować taką ofertę, która spotka się z uznaniem gości i spowoduje, że wrócą do hotelu przy okazji swojego kolejnego pobytu w tym miejscu. W konsekwencji działania podejmowane przez poszczególne hotele są w dużej mierze nastawione na klienta. Właściciele hoteli oraz osoby odpowiedzialne za zarządzanie nimi, nie tylko mają świadomość tego, jak ważny jest każdy szczegół, w stworzonym przez nich hotelu, ale również to, że walka o klienta toczy się poza hotelem. Tym samym dobrze przygotowana strategia marketingowa jest tak samo ważna, jak troska o klienta w czasie jego pobytu w hotelu.