Marka hotelowa Hilton
Historia najbardziej znanej marki hotelowej na świecie rozpoczęła się w roku 1919, kiedy to Conrad Hilton zakupił obiekt w Teksasie. Pragnął uczynić z niego najlepszy obiekt tego typu na terenie całego stanu. Ambicje założyciela rosły i to spowodowało, że powstały kolejne hotele, na terenie całych Stanów Zjednoczonych. Lata międzywojenne i czas wojny to okres, w którym sieć hotelarska rozwijała się coraz prężniej. Doszło nawet do tego, że w roku 1946 została ona pierwsza spółką hotelarską, jaka znalazła się na giełdzie papierów wartościowych. W kolejnych latach marka ta objęła swym zasięgiem Europę. Pierwsze hotele Hilton w Polsce zostały założone w Gdańsku, Krakowie, Warszawie, Rzeszowie i Świnoujściu. Cieszą się one ogromną popularnością, a wysokie ceny nie odstraszają gości. Doceniają oni jakość obsługi, wystrój wnętrz i praktyczne rozwiązania, jakie ułatwiają życie turystom. Najważniejsze wartości tej korporacji to: gościnność, uczciwość, zarząd, praca w zespole, system własności i teraźniejszość. W obiektach, działających na niemal wszystkich kontynentach, często wprowadza się też innowacje techniczne. Ważną rolę pełni tutaj również rozwój zrównoważony, czyli taki, który opiera się o ekologię oraz o wartości społeczne. Tylko w ten sposób może zostać wybudowana silna marka, która znajduje uznanie na całym świecie.