Marketing zapachowy w hotelach
Istnieje wiele sposób mających na celu przeciągnięcie klientów. Do niedawna hotele kusiły jedynie kolorowymi obrazkami, pobudzającymi wyobraźnię opisami widoków, mnogością atrakcji czy osobliwymi konstrukcjami samych budynków. Nowym sposobem na wzbudzenie zainteresowania wśród potencjalnych klientów jest marketing zapachowy. Ten rodzaj reklamy polega na aromatyzowaniu lokalizacji tak, by wywołać u odwiedzających uczucie adekwatne do miejsca, w którym się znajduje. W łazienkach stosuje się, więc zapachy świeże i delikatne, tak by powonienie sugerowało klientom czystość i dbałość o higienę. Miejsca sypialniane traktowane są zazwyczaj pochłaniaczami zapachów, tak by wciąż budowały wrażenie nieużywanych. Dodatkowo stosuje się aromaty sugerujące relaks i odprężenie, jak na przykład lawenda. Najważniejszym pomieszczeniem w przypadku działania marketingu zapachowego jest hol oraz recepcja, to tutaj przecież klient pojawia się w pierwszej kolejności, a początkowe wrażenie jest najważniejsze. Dobór zapachu jest tutaj uzależniony od kilku czynników, ponieważ nie może on kolidować z ogólnym charakterem hotelu. Ważne są, więc kolory ścian, styl wystroju, a nawet pora roku – cynamon w środku lata mógłby wydać się rzeczą dość osobliwą. Bez względu na pomieszczenie aromaty mają na celu przekonywanie o elegancji i ekskluzywności danego obiektu.