Oferta atrakcyjna dla każdego

Branża hotelowa podobnie jak wszystkie inne gałęzie gospodarki odczuła bardzo mocno skutki kryzysu ekonomicznego. Mniejsze dochody nie tylko prywatnych osób, ale i przedsiębiorców, sprawiły, że osoby zmuszone do rezerwacji miejsc w hotelach, wybierały ten hotel, który miał nie tylko stosunkowo dobry standard, ale również miał bardzo niskie ceny. W efekcie sytuacja ta okazała się być bardzo korzystna dla wszystkich tych hoteli, które dotychczas nie cieszyły się zbyt dużym zainteresowaniem ze strony gości. Natomiast większość z hoteli, które miały stosunkowo wysokie ceny, nie tylko je obniżyły, ale również sięgnęły po inne rozwiązania stosowane w marketingu. Dzięki temu udało im się zatrzymać nie tylko odpływ klientów, ale również zainteresować swoją ofertą nowych gości. Natomiast hotele, które dzięki niższym cenom, spotkały się z większym zainteresowaniem, nie odczuły odpływu klientów, albowiem wiele z osób, które skorzystały z ich oferty, przekonały się o tym, że jest to oferta bardzo dobra, która spełnia wszystkie ich oczekiwania, a tym samym nie zamierzają płacić więcej za ten sam komfort wypoczynku. W konsekwencji kryzys ekonomiczny pokazał jak ważna jest nie tylko elastyczność oraz umiejętność szybkiej odpowiedzi na potrzeby klientów. Ważne jest również stworzenie takiej oferty, która będzie atrakcyjna niezależnie od innych czynników.