Profesjonalna obsługa hotelowa
W każdym hotelu powinny pracować tylko i wyłącznie wysoko wykwalifikowane osoby. Ustawa o usługach hotelowych wyraźnie określa, jakie kompetencje powinna posiadać osoba, która chce pracować w hotelu w danym standardzie. Oczywiście osoba składająca podanie o pracę do hotelu pięciogwiazdkowego musi posiadać zdecydowanie więcej umiejętności niż osoba wnioskująca w hotelu dwugwiazdkowym. W większości hoteli, obsługę hotelową tworzą w większości pokojówki, lecz zdarzają się także pokojowi. Zadaniem osób z tego personelu jest przede wszystkim dbanie o ogólny porządek w pokojach gości. Pokojówki dbają również o zachowanie czystości w pomieszczeniach ogólnodostępnych dla wszystkich gości, jak sale konferencyjne, restauracje, toalety, czy schody. Sprzątanie w pokoju jest standardowym elementem usługi hotelowej, tylko częstotliwość tej usługi zmienia się w zależności od standardu danego hotelu. W lepszej klasy hotelach sprzątanie odbywa się codziennie, w innych hotelach odbywają się najczęściej, co drugi dzień. Pokojówki najczęściej wynagradzane są za swoją pracę od gości dodatkowym, symbolicznym napiwkiem, którego wysokość jest zależna od możliwości gościa. Niektórzy goście wręcz nie życzą sobie codziennej zmiany pościeli czy ręczników, tłumacząc się względami ochrony środowiska naturalnego.