Usługi dodatkowe dostępne w hotelach
O tym, na jakie usługi dodatkowe możemy liczyć podczas pobytu w hotelu decyduje przede wszystkim standard danego obiektu hotelowego. Tendencja jest taka, im więcej gwiazdek dany hotel posiada, tym na więcej usług dodatkowych będziemy mogli liczyć. Do usług dodatkowych możemy zaliczyć na przykład możliwość zamówienia budzenia na określoną godzinę, serwis pokojowy, zamawianie taksówek na konkretną godzinę, szansa uczestnictwa w imprezach kulturalnych, biuro informacji turystycznej, czy możliwość przechowania szczególnie wartościowych rzeczy w hotelowym sejfie. Każdy hotel ma z pewnością swoją listę usług dodatkowych, z którymi możemy zapoznać się w informatorze hotelu umieszczonym na stronie internetowej hotelu, albo w regulaminie hotelu, który jest w każdym momencie dostępny dla gości hotelowych. Usługi dodatkowe mają na celu uprzyjemnić i ułatwić pobyt gościom hotelowym. W niektórych hotelach wszystkie usługi dodatkowe wliczone są w dobową cenę pobytu, w innych indywidualnie decydujemy, z których usług dodatkowych będziemy korzystać, a które odrzucimy. Płacimy tylko za to, za co chcemy. Za usługę dodatkową możemy również poczytać obecność w pokoju hotelowym barku. Renomowane hotele oferują swoim klientom darmową kawę, którą możemy samodzielnie sporządzić w czajniku pokojowym, albo ekspresie do kawy.